نهالستان سیروس دماوند

آدرس نهالستان: دماوند جاده فیروزکوه اولین دوربرگردان نبش اردوگاه مصطفی خمینی - سیروس افکاری 09122127698 ، 02176308102
خانه / نهال / نهال انار پاکوتاه

نهال انار پاکوتاه

معرفی جهت خرید نهال انار پایه کوتاه :
یکی از انواع نهال هایی که شما می توانید خریداری کنید نهال انار پایه کوتاه، می باشد که طرفداران زیادی دارد. این نهال انواع مختلفی دارد و هر یک از آنها هم دارای ویژگی های مختلفی هستند. شما برای خرید و کاشت آن باید به خوبی با انواع آن آشنایی داشته باشید تا یکی از آنها را خریداری کنید. هر یک از انواع نهال هایی که شما خریداری می کنید دارای ویژگی های مختلفی می باشد و شما باید به خوبی با ویژگی های آن آشنایی داشته باشید.

در این صورت می توانید به بهترین نحو ممکن این نهال انار پا کوتاه، را بکارید و محصولات آن را برداشت نمایید. نهال انار در بسیاری از موارد جنبه صادراتی دارد و بهترین نوع آنها را به کشورهای خارجی صادر می کنند. رشد آن بسیار قوی می باشد و عملکرد آن زیاد است که میزان برگ آن هم فراوان می باشد. شکل میوه این درخت کروی شکل است و تا حدودی هم بزرگ می باشد.

 

ویژگی های نهال انار پایه کوتاه :
شما برای اینکه نهال انار را بکارید باید به خوبی با ویژگی های آن آشنایی داشته باشید، برخی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی که این نهال انار دارد و باید با آن آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از :

ویژگی های مربوط به خاک نهال انار پا کوتاه :
یکی از مهمترین ویژگی هایی که نهال انار پاکوتاه دارد این است که انعطاف پذیری آن بالا می باشد، در واقع نسبت به تمامی خاک ها مقاومت زیادی دارد و شما در انواع خاک ها می توانید آن را بکارید. اگر خاک شور و کم آب باشد این نهال مقاومت زیادی از خود نشان می دهد و به همین دلیل شما می توانید آن را در انواع خاک ها بکارید. ریشه های این نهال گاهی اوقات تا 5 متر هم به زیر خاک می رود و از جمله بهترین خاک ها برای رشد این درخت خاک های شنی می باشد.

شما حتی در اراضی شور هم می توانید این نهال را بکارید و خاک های رسی هم برای رشد آنها مناسب می باشد. اگر خاک به خوبی زهکشی شود بدون شک نهال به بهترین نحو ممکن رشد می کند و به زودی هم میوه می دهد. بافت خاک اگر شنی و رسی باشد نهال انار پایه کوتاه، به خوبی رشد می کند و باید بدانید بهترین خاک برای نهال همین نوع است. اگر شما به صورت سالانه زمین را شخم بزنید و کودهای دامی هم به آن بدهید میوه با کیفیت تری را از نهال دریافت خواهید کرد.

ویژگی های مربوط به شرایط محیطی انار پایه کوتاه :
از دیگر ویژگی هایی که نهال انار پا کوتاه دارد و شما باید به خوبی در این مورد اطلاعات کافی داشته باشید شرایط محیطی آن می باشد. این نهال می تواند سرمای 1 درجه سانتیگراد را به خوبی تحمل کند اما دقت داشته باشید که اگر این سرما با 12 الی 14 درجه سانتیگراد برسد اندام های هوایی نهال یخ می زنند و خشک می شوند. به همین دلیل سعی کنید زمان کاشت نهال به این ویژگی آن دقت بسیار زیادی داشته باشید. شرایط محیطی برای رشد نهال را باید مهیا کنید تا به خوبی نهال رشد کرده و میوه دهد.

ویژگی های مربوط به آبیاری نهال انار پایه کوتاه :
یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی که نهال انار پایه کوتاه دارد و همین ویژگی محبوبیت آن را نزد کشاورزان افزایش داده است، مقاوم بودن آن به خشکی می باشد. البته که باید بدانید اگر به آن به صورت منظم آب بدهید بدون شک عملکرد آن تا حد بسیار زیادی بهبود پیدا می کند. آن دسته از خاک هایی که سبک هستند هر هفته یک بار به آبیاری نیاز دارند و خاک های سنگین هم هر ده روز یک بار به آبیاری نیاز دارند.

شما بسته به نوع خاکی که انار پایه کوتاه ؛ را درون آن کاشته اید باید سیستم آبیاری آن را تنظیم کنید تا به بهترین نحو ممکن نهال رشد کرده و سیستم منظمی داشته باشد. شما باید به خوبی نوع خاک که نهال را درون آن کاشته اید بشناسید تا آبیاری آن را به صورت اصولی انجام دهید و از این طریق عملکرد رشد بهبود بخشیده می شود.

ویژگی های مربوط به بیماری درخت انار پایه کوتاه:
شما زمانی که می خواهید هر یک از انواع نهال های میوه را خریداری کنید باید به خوبی ویژگی های آنها را مورد بررسی قرار دهید. در این صورت بدون شک بهترین نهال را خریداری کرده و از آن میوه خوبی دریافت خواهید کرد. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در پرورش دادن این نهال انار پایه کوتاه، وجود دارد و شما باید به آن دقت داشته باشید این است که در برخی از موارد امکان دارد میوه آن ترک بخورد. یکی از مهمترین دلایل ترک خوردن میوه ای است که برخی از آنها به صورت ژنتیکی اینگونه می شوند. اگر آبیاری این نهال به صورت نامنظم انجام شود امکان دارد که پوست آن خشک شده و ترک ترک گردد.

دلایل دیگری هم موجب ترک برداشتن میوه نهال می شود که بارندگی بی موقع، سرمای بیش از حد و … از جمله مهمترین و اصلی ترین دلایل به شمار می رود. شما زمانی که آفت و بیماری در این نهال مشاهده کنید باید سریعا با افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید تا علت آن را دریافت کرده و انار پایه کوتاه شما را از آفات و بیماری دور سازند.

برای ورود به کانال تلگرام کلیلک کنید