نهالستان سیروس دماوند

آدرس نهالستان: دماوند جاده فیروزکوه اولین دوربرگردان نبش اردوگاه مصطفی خمینی - سیروس افکاری 09122127698 ، 02176308102
خانه / نهال / نهال هلو سفید قرمز

نهال هلو سفید قرمز

نهال هلو سفید قرمز
نهال هلو سفید قرمز نوع یا از درختان هلو میباشد که میوه آن به رنگ سفید متمایل به قرمز میباشد این نوع هلو در نهالستان برتر کاشت و برداشت میشود نهال این هلو در نهالستان تولید و عرضه میشود نهال هلو اولین بار از کشور چین وارد ایران شد میوه این نوع هلو زودرس میباشد نهال هلو سفید قرمز در مقابل سرمای ۲۵ الی ۳۰ درجه مقاوم میباشد عمر اقتصادی این نوع هلو ۱۱ سال میباشد.

خواص
هلو مثل تمام میوه‌ها خواص ادرارآور و ملین دارد. گوشت هلو دارای سلولوزهای نرم است و کاملاً هضم می‌شود. هلو میوه‌ای نسبتاً کم ترشی است. مواد قندی و نشاسته‌ای آن به آسانی هضم می‌شود و معده به راحتی هضم آن را تحمل می‌کند. هلو سرشار از انواع ویتامین هاست، به خصوص ویتامین‌های ب۱، ب۲ و آ.

خصوصیات هلو
هُلو (به دری: شفتالو) میوه آبدار درخت هلو (نام علمی: Prunus Persica در لاتین به معنی آلوی ایرانی) و دارای هستهٔ سخت، گوشت زرد، یا نسبتاً سفید و پوستی مخملی است. بر اساس چسبیدن گوشت به هسته، این میوه به دو دسته هسته‌جدا و هسته‌چسب تقسیم می‌شود. یکی از میوه‌هایی که تا حد زیادی با هلو ارتباط دارد شلیل است. ارتباط شلیلها با هلو تا حدی است که در واقع گاهی اوقات محصولات هلو حاوی تعداد کمی شلیل است و برعکس. شلیل در واقع نوعی هلو با ژن مغلوب است که میوه‌های بدون کرک تولید می‌کند.

گزارش آمار جهانی نشان دهنده این امر است که هلو پرطرفدارترین میوه در کل جهان از نظر طعم و مزه است. درخت هلو سه نوع شاخه ساده، مرکب و کاذب تولید می‌کند. شاخه‌های ساده فقط جوانه رویشی تولید می‌کنند. شاخه مرکب، جوانه رویش و زایشی و شاخه کاذب در طول شاخه جوانه زایش و در نوکم جوانه رویشی تولید می‌کند که در هنگام هرس نوک شاخه کاذب حذف می‌شود. جوانه گل هلو ساده است و در جانب شاخه‌های یک ساله تشکیل می‌شود.)

انواع هلو موجود در نهالستان سیروس
هلو انجیری مالکی
هلو قجیرقانات
هلو البرتا
هلو دوبار
هلو زعفرانی
هلو سفید قرمز
هلو انجیری عسلی
هلو انجیری زود رس

برای ورود به کانال تلگرام کلیلک کنید